Pages

19 Nisan 2012 Perşembe

Ustun yetenekli cocuklar butun sinifi yukseltebiliyor


"Üstün yetenekli çocuk, bütün sınıfı yükseltebiliyor"
"Karma sistem olmalı. Normal çocuklarla eğitim gören üstün yetenekli çocuk, bütün sınıfı yükseltiyor. Normal çocuklarda özgüven sorunu olmuyor"

Bir cok ebeveynin buyuk endise duydugu yeni egitim sistemi ile ilgili Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölüm Başkanlığı'ndan Prof. Dr. Ayşegül Ataman, zorunlu eğitimi kademeli olarak 12 yıla çıkartan yasanın üstün yetenekli çocuklar için daha avantajlı olabileceğini vurgulayarak, "4 4 4 sistemi, bu çocuklar için daha fazla yarar sağlayabilir.
Sarmal bir sistemde çocuk, yetenekleri noktasında daha üstlere çıkabilir" dedi. "Üstün Yetenekli Çocukların Keşfi, Eğitimleriyle İlgili Sorunların Tespiti ve Ülkenin Gelişimine Katkı Sağlayacak Etkin İstihdamlarının Sağlanması" amacıyla kurulan araştırma komisyonu toplandı.
Bugünkü oturumda Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölüm Başkanlığı'ndan Prof. Dr. Ayşegül Ataman, üstün yetenekli çocukların tespiti ve eğitim sorunları ve çözüm önerileri konusunda bir sunum yaptı. Ataman, üstün yetenekli çocukların ayrı bir eğitim kurumunda toplanması ve normal yetenekli çocuklardan ayrıştırılması yerine, diğer çocuklarla birlikte aynı eğitim kurumunda eğitim görmelerinin çok daha elverişli olduğunu söyledi.
Acikcasi farki duzeydeki cocuklar icin yararli olabilecegine pek inanmadigim sistem hakkindaki haberi tamamen yorumsuz olarak sizlerle paylasmak istedim. 


 Alinti: milliyet egitim

2 yorum:

  1. Kızım için endişelenmiyorum :)Haksızmıyım?

    YanıtlaSil
  2. Bu konuda sansli velilerdensiniz bence gelisim duzeyi nedeni ile adaptasyonda cok ciddi sorunlar yasayacaginizi dusunmuyorum ben:))

    YanıtlaSil