Pages

9 Nisan 2012 Pazartesi

MİMİKLERLE YEMEK YEDİRİLİR Mİ?





Sevgili okurlar bir önceki yazımda sizlerle çocuğunuzun tv karşısında yemek yemesinin  ileriki dönemlerede nasıl sonuçlar doğuracağı konusunda bazı şeyler paylaşmıştım. Şimdi ki konumuz buna parallel olarak ,çocuğunuza mimiklerle yemediği yemekleri nasıl yedirirsiniz.

Her ebeveyn çocuğunun yemek konusunda kusursuz olmasını ister. İştahı yerinde, yemek ayrımı yapmayan, pişirilen her yemeği yiyen ve bunları gerçekten seven çocukları olsun ister. Ama bir gerçek vardır ki çocuklar, özellikle de okul öncesi dönemdeki çocuklar, yemek seçerler. Fakat anne ve babanın çocuklarının daha bebeklik döneminden itibaren takındıkları beslenme düzeni hakkındaki tutum ve davranışları çocuklarının sağlıklı beslenme alışkanlıkları kazanmasını sağlayabilir.
                                                                                                                                                                                                              
Nasıl mı?
Okul öncesi dönem çocuklarının bir numaralı özellikleri fotograf makinası gibi olmalarıdır.. 
Yaşamlarında model olarak gördükleri kişilerin direct olarak resmii çeker.Bu kişiler genellikle kız çocukları için abla ya da anne iken erkek çocukları için de abi ya da baba olur.
Zaman içinde de model olarak gördükleri kişileri yemek sofrasında taklit etmeye başlarlar. Bu konuda özellikle de ebeveynlerin mimiklerine dikkat etmeleri gerekmektedir.
Değerli ebeveynler  bebeğiniz daha yaşamın ilk aylarında bile karşısındaki kişinin mimiklerini taklit edebilir Bunun çocuğunuzun daha bebeklik dönemlerinden itibaren beslenmeye, sofraya, farklı besinlere ilgisini çekmeli, bunu yaparken de hem mimiklerimize hem de kurduğumuz cümlelere dikkat etmelisiniz.Bir sebze yemeğini gördüğünde yüzünü buruşturan bir babası olan çocuğun da o yemeğe karşı kayıtsız şartsız tepkisi başalar.
Çünkü model olan baba o yemeği gördüğünde öyle yapmıştır.
 O zaman demek ki bu güzel birşey değil  bende bu yemeği reddeyim der.
Peki çocuklarda doğru beslenme alışkanlığını oluşturmak için ne yapmalıyız?
• Kahvaltı en önemli öğünümüzdür. Bunu çocuklara öğretmemiz gerekir. Bunun için evde sabah uyanıldığında anne ve babanın kahvaltı sofrasına ilgisinin olması zaman içinde çocuğun kahvaltının gerçekten önemli olduğunu öğrenmesini sağlayacaktır.
• Yemekleri yerken güzel cümleler kurun. Örneğin “yumurta bizim için çok önemli bir besindir. 
Ayrıca  ‘’ ııııııım ’’ çok lezzetli” gibi bir cümle kurmak çocuğunuzun yumurtaya karşı bakışını etkileyecektir.
• Yemek yerken yemeğin çok lezzetli olduğunu ve oldukça da faydalı olduğunu belli edecek mimik hareketleri yapın. Çocuğunuz bu anı fotoğraf karesine alır ve belli bir süre sonra sizi taklit edecektir.


• Çocuğunuz bir yemeği yemiyor ya da sevmiyorsa belli aralıklar ile o yemeği yapın ve borcam içine koyarak sofraya getirin. Örneğin pırasa,karnabahar,kereviz,ispanak yemeğini sevmeyen bir çocuğunuz var ise haftada 1 defa bu yemeklerden yapın ve bunlara alternatif 1 adet daha yemeğiniz olsun. 
Akşam yemeğinde sofraya yemediği yemeklerden birini getirin. Kendinize  bu  yemeği koyun. Çocuğunuza da teklif edin ancak büyük ihtimalle istemeyecektir. Asla ısrar etmeyin. Ona diğer yemekten koyun ve siz yemeğinizi yerken hem mimikleriniz ile hem de sözlerinizle yemeğin çok lezzetli olduğunu belli edin. Bir sonraki hafta yine haftada 1 gün yemediği yemeği yapın ve aynı yolu izleyin. 
Çocuğunuzun belli bir süre sonra sevmediği yemeğinin tadını merak ettiğini fark edeceksiniz.


• Yemek yeme sırasında aman sakın çocuklarınızla inatlaşmayın. Çoğu ebeveyn inatlaşıp o yemeği zorlada olsa yedirmek ister. 
Ama unutmayın onların inadı sizinkinden üstündür ve inatlaşırsanız siz kaybedersiniz!
Çocuğuyla yemek konusunda sıkıntı yaşayan anne-babalar işte sadece birkaç stratejik davranış ile çocukların besinler hakkındaki düşüncelerini değiştirebiliriz. 

Kurulacak cümleler ve yapılacak mimikler ile çok daha sağlıklı beslenmeyi artık kendisi isteyen bir çocuğunuz olacaktır.
                             




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder